Monday, March 30, 2009

idup mcm eyes on malaysia

semalam balik umah mak angkat BRO K kat kajang...
tgok brite..
biaselah skang ni cbuk pasal mesyuarat UMNO...
result die korg taula sendiri kan...
yg aku tau salah sorg dpd naib pengerusi UMNO adalah Tan Sri Muhyidin Yasin... (kan?)
die diinterview..
dan tibe2 aku terdengar ayat die...

"saya pernah menang dan saya pernah kalah. kite x boleh cepat melatah. kite jgn terlalu gembire dgn kemenangan atau terlalu sedih dgn kekalahan kite."

mcm tulah lebih kurg.. (aku pun tgah mamai waktu tu)
bile aku dpt tau aku nye test kimia organik plg rendah lam kelas aku, aku trus teringat kate2 ni...
hehe... ape dah jadi ngan aku... hahahaha
prestasi menurun bagaikan nek basikal dpd tanah yg landai trus jatuh jurang mariana..
entah tercapai ke x tercapai impian aku untuk sem 2 ni...
driving force pun xdek g padahal exam lg 2 minggu je..
dgn xdek stadi week nye...
tough nye idup kat cni....
tp muke wat mcm blur jek.. mcm xdek masalah...
bak kate k.mar, aku ngan ais mcm xdek masalah je...
padahal lam pale otak mcm2 masalah tenggelam timbul...

xpelah nak bertafakur lah dptkan ketenangan diri dan kekuatan jiwa...
dlm erti kate lain.... tidor!!
hahahahaha
xlah gurau jek.... T_T
jiwe kacau, kacau, kacau!!!!!
"Ya Allah, tolonglah hamba-Mu ini..."

idup memg mcm eyes on Malaysia.....
kejap ade kat atas... kejap ade kat bawah....
kejap kat tgah....
dala bayar nak nek pun mahal... (xdek kaitan)
ape kite perlu buat??
be cool je.. be cool pun jgnlah x wat pape..
bia muke nampak cool padahal lam ati sedih nak mampus....
cover macho...
be cool, jgn cepat melatah, mula susun strategi, bertafakur untuk naikkan semangat n motivasi diri, buang tepi sume masalah len yg x penting,,.....

n yg penting skali.....

solat 5 waktu + solat sunat + ngaji + senyum (sdekah) + zikir - 1/2 nyanyi lagu x pekdah - 1/2 intenet - 1/2 call @ sms + tdo yg cukup - tido yg blebihan + ....................................

0 comments:

Post a Comment