Sunday, October 4, 2009

kepala paip

lupe nak cite pasal peristiwa ni tadi..
satu malam,
lepas dah puas stadi di bilik ais..
aku membuat keputusan untuk ke toilet..
waktu pada mase itu lebih kurang 2 stgah pg..
ais tibe2 menjerit keriangan untuk mengikut aku ke toilet skali..

kami berdue ke toilet sambil borak2...
aku tibe2 rase mcm dah x tahan dah kan..
jd aku lajukan ckit langkah kaki aku..
ais ckp, "haa, nak rebut toilet ngan aku la tu"

sebagai respon, aku saje wat2 mcm memg nak rebut kan..
memg kat aras ais, toilet first is the best bg aku..
then aku pun trus menyelinap, melekat kat dinding, dan masuk ke toilet first...
cewah....

suddenlyy,
serentak dgn aku.. seekor lipas terbang masuk ke toilet tu...
ok.. aku sgt geli ngan lipas..
bile tgok lipas aku terbayang rase geli bile die merayap kat badan aku...
aku mule menjerit..
"lipas!"

dgn takut2 aku nak start keje aku kat toilet tu...
tbe2 lipas tu terbang secare random lam toilet..
aku sgt takut..
aku menjerit2 ketakutan...
sambil bergerak jauh daripade lipas tu...
x terpikir lak nak kuar dr toilet tu..

tbe2...
lipas tu terbang dari lantai naik ke atas...
OMG!!!
aku mengelicai ketakutan...
sehingge terlaggar kepala paip di belakang aku...

tanpa disangke2..
satu semburan air dari paip memancut2 keluar...
kepala paip itu patah!!!
aku tergamam memandang kejadian tersebut...
teramam sambil air yang memancut2 tu membasahi aku...

aku kuar dari toilet tu...
"ais!! tolong! tolong!!"
menjerit2 aku mintak tolong dalam toilet pg2 bute..
ais yang x abis membuang lg (hahaha) tergelak2 sambil cube menenangkan aku..
die kuar dan sgt terkejut dgn ape terjadi...

kami cube menaymbungkan semule paip tersebut..
sangkaan kami meleset kerana paip tersebut tidak boleh disambungkan semule..
paip tersebut telh patah due....
hasilnye, paip tak dapat smbung, ais basah kuyup..
lebih basah dr aku..
hehehe...

akhirnye terpakse akur..
air yang mencurah2 ke ldg gandum tu terpakse kitorg biarkan je mcm tu..
sebab dah x leh wat pape dah..

dalam hati aku..
ape jadi ni..
ape aku buat ni..
mcm mane nak fix balik..
kene bayar ke lau buat aduan...
mcm2 la aku pikir...

keesokan arinye...
kami berdue buat aduan...
and balik dr kelas paip tu sudah dibaiki..
wow!!
sangat pantas...
sebab ais tulis kat borang aduan tu...
"pembaziran air berlaku.. minta segera..."

moral of the story:
elakkan pembaziran air

0 comments:

Post a Comment